Werkt!

Hieronder vindt u een opsomming van veel dingen die ik in opdracht gemaakt heb. Van veel, niet van alles. Ik werk (!) eraan om steeds meer te laten zien. Wilt u mijn logo's zien? Klik dan even hier.
Maar komt u wel weer terug op werk?


 

Direct na de opleiding Grafische- en Typografische Vormgeving aan de KABK te Den Haag (1998) heb ik ruim 12 jaar gewerkt in verschillende ontwerpbureau's: Studio 12, Naskin en HSTotaal. Daarnaast heb ik altijd als zelfstandige gewerkt. Sinds 2010 heb ik een eigen studio en werk ik volledig als zelfstandige. Ook maak ik vrij werk.

   
 
     
Elk jaar houdt de Vereniging voor de Sociaalwetenschappelijke bestudering van het Recht, de VSR, haar ledencongres. Steeds mag een andere Nederlandse universiteit dit congres organiseren en daarmee het thema, het programma en de locatie bepalen.
  Ter promotie van dit congres heb ik al twee keer een affiche mogen ontwerpen. Ik heb hierin zowel het thema als de locatie uitgedrukt met eigen illustraties. Deze affiches hingen op alle Nederlandse universiteiten. Of hangen er nog steeds...
  ^
 
     
Ariën van den Boogaard heeft het onder controle: met zijn bedrijf SOLiDUS zorgt hij er als zeer ervaren controller voor dat u uw (financiële) bedrijfsdoelstellingen haalt. En daarmee ook zijn eigen. En het solide logo helpt hém daar dan weer bij.
  Omdat Ariën het liefst en het best digitaal communiceert, zien zijn SOLiDUS website en LinkedIn- en Twitter profiel er TOP uit. En dat past precies bij Ariën.
  ^
 
     
Yaren heeft taaislijmziekte, Cystic Fibrosis. Zijn papa heeft Yaren Foundation opgericht. Deze stichting heeft als doel om CF-kinderen op een praktische manier te helpen om een zo zorgeloos mogelijke jeugd te hebben. Word ook lid van de club van 100!
  De Y van Yaren zweeft in het logo als pluis door de lucht (met levensbelangrijk zuurstof!): een onbezorgde, lichte jeugd. Het zaadje geeft hoop op een bloeiende toekomst: Yaren Foundation ondersteunt ook belangrijk onderzoek naar CF-medicatie.
  ^
 
     
Stichting de Haarlemmer Kweektuin is een burgerinitiatief dat in samenwerking met de gemeente Haarlem dit prachtige openbare park bij mij in de buurt beheert. Omdat ik een burger met initiatief ben, heb ik hun logo net zo prachtig gemaakt.
  Ik heb toepassingen gemaakt in de huisstijl, en de stichting toegezegd het logo toe te mogen passen als het de circulaire ontwikkeling van het park én van de rest van de wereld ten goede komt: #circulair #milieu #groen #duurzaam #biologisch
  ^
 
     
Agnes Schreiner is naast universitair docent ook Tai Chi Chuan docent. Haar passie voor deze chinese beweegkunst komt in dit logo tot uitdrukking: een karakter dat met vloeiende bewegingen in balans is en waarin je Agnes' initialen kunt onderscheiden.
  Agnes toont haar 'tag' natuurlijk op haar visitekaartje, maar ook haar website, facturen, brieven en zelfs kortingvouchers zijn zo 'getekend' met haar karakter.
  ^
 
     
Gea Boschma is gespecialiseerd in rouw- en relatietherapie en heeft haar praktijkruimte in Haarlem. Gea ziet dat verlies als verlangen beide fundamentele aspecten zijn binnen zowel rouwverwerking als relatieproblematiek. Deze ondertitel past daarom precies bij Gea als integratief psychotherapeut
  Gea heeft al heel lang een speciale band met de Ginkgo. Lees daar meer over op haar nieuwe website (met blog!). Met het nieuwe visitekaartje brengt ze zichzelf (via de website) makkelijk onder de aandacht.
  ^
 
     
Rondom is het samenwerkend verloskundigen en gynaecologen netwerk in Haarlem en omstreken. De naam Rondom is onder mijn begeleiding tot stand gekomen. Aan deze naam kunnen makkelijk kernzaken gehangen worden, wat de communicatie -ook in tekst- eenduidig maakt. Het logo heb ik zo gemaakt dat dat ook visueel goed mogeijk is. Net zo goed als de Rondom samenwerking zelf.
  Naast de naam en het logo heb ik lanceringsdrukwerk (poster en (ronde!) flyer), verschillende formulieren en de website van Rondom ontworpen.
  ^
logo JvdBerg   websiteJvdberg
Praktijk Buiten is de systeemtherapiepraktijk van Hesther Selbeck. Hesther is ondernemend en eigenzinnig, reisde ver en staat met twee benen in de wereld. In haar Praktijk Buiten betrekt ze letterlijk en figuurlijk de directe omgeving van mensen (de natuur, maar ook het gezin of de stad, de praktijk buiten dus) in persoonlijke therapie.
  Ik heb Hesther nauw betrokken in het ontwikkelproces van naam, huisstijl(elementen) en website van de Praktijk Buiten, waardoor deze precies bij Hesther's persoonlijkheid, therapievisie en -aanpak passen.
  ^
 
Barta de Broekert is kunstdocent en deelt haar talent, kennis en ervaring graag met u. Ze komt in haar auto vol teken- en schilderspullen graag naar u toe, maar u kunt ook in haar atelier afspreken. Ik maakte Barta's huisstijl en folders voor de verschillende doelgroepen.
  Ook realiseert Barta kunstworkshops voor kinderen: de kinderkunstgroep! Niet alleen plezier in creatief uiten, ook het plezier in meer te weten komen over kunst en kunstgeschiedenis maakt het zo speciaal om bij Barta af te spreken. Zie ook Barta's website www.bartakunst.nl
  ^
 
De Groeierij biedt onder professionele begeleiding dagbesteding in een agrarische omgeving voor mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt. Ik heb voor de Groeierij behalve naam en slogan, ook het logo in handschrift ontwikkeld: dus niet keistrak, maar organisch, met menselijke oneffenheden. Of noem het uniek.
  De Groeierij groeit. Zo is er inmiddels een niet meer weg te denken houtkloverij als serieuze bedrijfstak. Die verdient een herkenbaar logo. De Groeierij probeert veel communicatie-uitingen zelf te regelen. Wel heb ik het briefpapier en, zoals hierboven te zien, een kerstkaart mogen ontwikkelen.
  ^
De Stadsboerderij  
De Stadsboerderij is een begrip n Almere en omstreken. Dit biologisch dynamisch landbouwbedrijf verbouwt gewassen volgens de kringloop van seizoen en bodem en houdt vleeskoeien. Met die koeienmest op het land blijft de cirkel rond.
  De Stadsboerderij besteedt veel tijd aan educatie en voorlichting over gezonde voeding en de herkomst ervan. Door schoolprojecten, kookcursussen en het samenbrengen van locale ondernemers verbindt de Stadsboerderij mensen met elkaar en met hun voeding. Naast bovenstaande logo's voor de projecten, geef ik ook rapportage vorm, klik hier.
  ^
     
creatieve industrie haarlem   creatieve industrie haarlem
De Creatieve Industrie Haarlem is in 2011 op de kaart gezet door de creatieve bedrijvenroute 'Ontmoet en route' die plaatsvond op vrijdag 7 oktober 2011. Ik heb het beeldmerk ontworpen en al het drukwerk zoals de advertenties, poster, flyer en nog veel meer, kijk hier voor een inDRUK.
  In 2012 worden inmiddels nieuwe plannen gesmeed om de bedrijven, die de Creatieve Industrie Haarlem vormen, in september weer onder de aandacht te brengen. Het delen van kennis en expertise ofwel het 'nieuwe samenwerken' en daarmee business genereren is het doel. En natuurlijk laten zien hoeveel PLEZIER ik in mijn vak heb!
  ^
     
visit en ansicht   liesbethdewit.nl
Liesbeth de Wit heeft me gevonden via Google. Gelukkig, want weet u wat biodynamische therapie is? Ik nu wel een beetje én ik weet nu dat het in Haarlem door een heel bijzonder mens gegeven wordt. Zo bijzonder dat haar huisstijl als vanzelf ook bijzonder geworden is. Naast de correspondentieset heeft Liesbeth de eerste van een aantal door Claudie de Cleen getekende ansichtkaarten laten drukken. Zo kun je altijd met Liesbeth afspreken. U ook.
  De website van Liesbeth de Wit is zoals ze zelf is: rustig, toegankelijk, persoonlijk en een bron van informatie. NtHMedia heeft ook deze website van mij zó gebouwd dat Liesbeth hem zelf makkelijk kan onderhouden. In Wordpress dus.
  ^
     
bsoPopeye   bsopopeye
In Diemen verzorgt bso Popeye al jarenlang buitenschoolse opvang voor kinderen van verschillende basisscholen in Diemen. Popeye is vertrouwd en biedt kwaliteit zonder poespas, is rustig en overzichtelijk. Deze termen neem ik in de opdrachten voor Popeye altijd als uitgangspunt. De samenwerking die ik met Popeye heb is niet voor niets ook al jarenlang.
  Onlangs is de vertrouwde website met minimale designveranderingen opnieuw gebouwd in Joomla. Dit stelt Popeye in staat de site zelf te onderhouden. Met de nieuw toegevoegde mogelijkheid van groepenpagina's kunnen ingelogde ouders foto's en extra's bekijken en zo het reilen en zeilen bij Popeye volgen.
     
  ^

 

Verloskundigenpraktijk Kleverpark te Haarlem vroeg mij hun website te vernieuwen. Het logo (één witte foetus) moest in principe hetzelfde blijven. Ik heb een voorstel gedaan, waarbij ik het bestaande logo de frisse kleuren en dynamiek heb gegeven die bij deze actieve verloskundigenpraktijk past. Ook de typografie heb ik neergezet.

 


Na een enthousiaste ontvangst van de website werd mij gevraagd of ik in dezelfde stijl, het raam van de praktijk wilde laten opvallen. Bijna een huisstijl dus.

  ^
 

Horus Consult biedt coaching en counseling op individueel en team/groepsniveau. Het handelsmerk in het werk van Horus is 'contact'. Dat klinkt misschien vaag, maar Horus Consult werkt allesbehalve vaag: staat met twee voeten op de grond: wel de diepere lagen van een proces onderzoeken, maar altijd daadkrachtig. En dat is aan het logo te zien: krachtig, gefundeerd, staat als een huis. Vanuit die stevige basis kan men de wereld aan.
 
Voor Horus Consult heb ik het logo ontworpen en de correspondentieset. Met deze huisstijl valt Horus Consult op binnen de coaching en counseling branche.
     
  ^
 

De verloskundigen in Haarlem willen de eerstelijnszorg behouden, daarom bundelen zij hun krachten en is Verloskundig Onderzoek Centrum De Schoot aan de Schotersingel opgericht.
 


Kenmerkend voor de huisstijl zijn verschillende icoontjes die associëren met zwangerschap, echo en prenatale screening. Ik heb correspondentiedrukwerk en raam- en gevelbelettering voor De Schoot ontworpen.

  ^
VahS
 

Door mijn ontwerp van het gezicht van De Schoot, kwam ik in contact met alle deelnemende verloskundigenpraktijken in Haarlem. Een van die praktijken is 'Verloskundigen aan het Spaarne'. Deze maatschap heeft mij gevraagd hun verhuizing te begeleiden met een nieuwe huisstijl en aankleding van de praktijk.
 

Met het nieuwe logo heb ik naast de praktijkbelettering ook het briefpapier, de folder, verhuiskaart, receptenbriefje, alle informatieflyers, afsprakenkaartje en advertenties mogen maken. Met veel plezier en een tevreden resultaat.

     
  ^